تربیت شهروندان مسوول و آگاه یکی از محوریترین و بنیادیترین رسالتهای نظام آموزشی در کشوهای مختلف است. هر کشوری در قالب آموزش رسمی و غیر رسمی، وظیفه آمادهکردن شهروندان را برای ورود به زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اهمیت مولفههای تربیت شهروندی دانشی، نگرشی و مهارتی، در کتابهای مطالعات اجتماعی سه پایه، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی صورت گرفته است. در این پژوهش از روش آنتروپی شانون که دارای سه مرحله میباشد، استفاده شده است. کل جامعه آماری (شامل: متن، تصویر، فعالیتها) مورد مطالعه قرار گرفته است. پژوهش حاضر نشان میدهد که توجه به مولفههای مهارت شهروندی با فراوانی 183 بیشتر از دو مولفه دیگر است. نگرش شهروندی با فراوانی 170 در جایگاه دوم قرار دارد و دانش شهروندی با فراوانی 127 در جایگاه سوم اهمیت قرار دارد. از میان مولفههای مربوط به حقوق شهروندی، توانایی انتخاب و تصمیمگیری از بیشترین ضریب اهمیت برخوردار است.
جایگاه آموزش شهروندی و حقوق شهروندی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
بدون دیدگاه

نوشتههای پیشین
مدیریت بر آموزش شهروندی با رویکرد توسعه پایدار شهری
نوشتهی بعدی
ظرفیت ها و موانع گردشگری روستاهای تابعه شهرستان گالیکش
نوشتههای تازه
- برپایی نمایشگاه پوستر ایثار و مقاومت در شهرداری گالیکش ۳ خرداد ۱۴۰۲
- بازگشت غرورآفرین ناخداسوم میثم حسین زاده و مهناوی یکم محسن خسروی به میهن اسلامی ۳ خرداد ۱۴۰۲
- سوم خرداد یادآور دلاورمردی های رزمندگان اسلام و رشادت دلیرمردان بی ادعا ، گرامی است و ماندگار … ۳ خرداد ۱۴۰۲
- (بدون عنوان) ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
- دیدار مردمی اعضای شورای اسلامی شهر و ارائه گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر توسط مهندس سنچولی قبل از آغاز خطبه های نماز جمعه در مصلی شهرستان گالیکش ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
دستهها
- آموزشی (۱۱)
- اخبار روز شهر (۱۱۰)
- اخبار شهرداری (۲۶۴)
- اخبار شهرستان گالیکش (۱۷۸)
- اخبار شورای شهر (۱۲۶)
- اخبار فراخوان ها (۱)
- اخبار مزایدات (۱۴)
- اخبار مناقصات (۳)
- تابلو اعلانات (۱۹)
- خبرهای ویژه (۲۹)
- دستهبندی نشده (۱۳)
- شهروندی (۴)
- فرهنگی (۲)
- مقالات (۴)