تربیت شهروندان مسوول و آگاه یکی از محوریترین و بنیادیترین رسالتهای نظام آموزشی در کشوهای مختلف است. هر کشوری در قالب آموزش رسمی و غیر رسمی، وظیفه آمادهکردن شهروندان را برای ورود به زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اهمیت مولفههای تربیت شهروندی دانشی، نگرشی و مهارتی، در کتابهای مطالعات اجتماعی سه پایه، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی صورت گرفته است. در این پژوهش از روش آنتروپی شانون که دارای سه مرحله میباشد، استفاده شده است. کل جامعه آماری (شامل: متن، تصویر، فعالیتها) مورد مطالعه قرار گرفته است. پژوهش حاضر نشان میدهد که توجه به مولفههای مهارت شهروندی با فراوانی 183 بیشتر از دو مولفه دیگر است. نگرش شهروندی با فراوانی 170 در جایگاه دوم قرار دارد و دانش شهروندی با فراوانی 127 در جایگاه سوم اهمیت قرار دارد. از میان مولفههای مربوط به حقوق شهروندی، توانایی انتخاب و تصمیمگیری از بیشترین ضریب اهمیت برخوردار است.
جایگاه آموزش شهروندی و حقوق شهروندی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
بدون دیدگاه

نوشتههای پیشین
مدیریت بر آموزش شهروندی با رویکرد توسعه پایدار شهری
نوشتهی بعدی
ظرفیت ها و موانع گردشگری روستاهای تابعه شهرستان گالیکش
نوشتههای تازه
- کسب رتبه برتر روابط عمومی شهرداری های استان برای #سومین_سال_متوالی توسط روابط عمومی شهرداری گالیکش ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
- نرخ کرایه های تاکسی و تاکسی تلفنی درون شهری گالیکش ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
- (بدون عنوان) ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
- تجلیل از پرسنل کارگری شهرداری گالیکش بمناسبت روز کارگر ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
- ✅پاسخگویی فرماندار و شهردار گالیکش در مرکز سامد استان ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
دستهها
- آموزشی (۱۱)
- اخبار روز شهر (۱۶۶)
- اخبار شهرداری (۳۴۲)
- اخبار شهرستان گالیکش (۲۶۴)
- اخبار شورای شهر (۲۰۴)
- اخبار فراخوان ها (۳)
- اخبار مزایدات (۱۷)
- اخبار مناقصات (۴)
- تابلو اعلانات (۳۴)
- خبرهای ویژه (۳۳)
- دستهبندی نشده (۱۵)
- شهروندی (۶)
- فرهنگی (۲)
- مقالات (۴)