تربیت شهروندان مسوول و آگاه یکی از محوریترین و بنیادیترین رسالتهای نظام آموزشی در کشوهای مختلف است. هر کشوری در قالب آموزش رسمی و غیر رسمی، وظیفه آمادهکردن شهروندان را برای ورود به زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اهمیت مولفههای تربیت شهروندی دانشی، نگرشی و مهارتی، در کتابهای مطالعات اجتماعی سه پایه، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی صورت گرفته است. در این پژوهش از روش آنتروپی شانون که دارای سه مرحله میباشد، استفاده شده است. کل جامعه آماری (شامل: متن، تصویر، فعالیتها) مورد مطالعه قرار گرفته است. پژوهش حاضر نشان میدهد که توجه به مولفههای مهارت شهروندی با فراوانی 183 بیشتر از دو مولفه دیگر است. نگرش شهروندی با فراوانی 170 در جایگاه دوم قرار دارد و دانش شهروندی با فراوانی 127 در جایگاه سوم اهمیت قرار دارد. از میان مولفههای مربوط به حقوق شهروندی، توانایی انتخاب و تصمیمگیری از بیشترین ضریب اهمیت برخوردار است.
جایگاه آموزش شهروندی و حقوق شهروندی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
بدون دیدگاه
نوشتههای پیشین
مدیریت بر آموزش شهروندی با رویکرد توسعه پایدار شهری
نوشتهی بعدی
ظرفیت ها و موانع گردشگری روستاهای تابعه شهرستان گالیکش
نوشتههای تازه
- آیین کلنگزنی ساخت المان شهدای ۱۲ دی در میدان ورودی غربی شهر گالیکش ۱۸ دی ۱۴۰۳
- آغاز مرحله جدید آسفالت معابر شهری همزمان با هفته گرامیداشت بسیج ؛ 🔻مهندس ابراهیم فرامرزی شهردار گالیکش با اعلام این خبر افزود ؛ ۱۲۰۰۰ متر مربع از سطح معابر شهری با اعتباری بالغ بر ۱۸میلیارد ریال در این طرح به زیر آسفالت خواهد رفت. ۱ آذر ۱۴۰۳
- (بدون عنوان) ۶ آبان ۱۴۰۳
- (بدون عنوان) ۶ آبان ۱۴۰۳
- 🔻دیدار مهندس فرامرزی شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر #گالیکش و ابوذر خسروی محقق و عضو انجمن مفاخر کشور با دکتر شالویی رئیس و معاونین انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور پیرامون پیگیری احداث مجموعه یادمانی میر سید شریف جرجانی ۲۱ مهر ۱۴۰۳
دستهها
- آموزشی (۱۱)
- اخبار روز شهر (۱۶۱)
- اخبار شهرداری (۳۳۷)
- اخبار شهرستان گالیکش (۲۵۹)
- اخبار شورای شهر (۲۰۰)
- اخبار فراخوان ها (۳)
- اخبار مزایدات (۱۷)
- اخبار مناقصات (۴)
- تابلو اعلانات (۳۲)
- خبرهای ویژه (۳۲)
- دستهبندی نشده (۱۵)
- شهروندی (۶)
- فرهنگی (۲)
- مقالات (۴)