تربیت شهروندان مسوول و آگاه یکی از محوریترین و بنیادیترین رسالتهای نظام آموزشی در کشوهای مختلف است. هر کشوری در قالب آموزش رسمی و غیر رسمی، وظیفه آمادهکردن شهروندان را برای ورود به زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اهمیت مولفههای تربیت شهروندی دانشی، نگرشی و مهارتی، در کتابهای مطالعات اجتماعی سه پایه، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی صورت گرفته است. در این پژوهش از روش آنتروپی شانون که دارای سه مرحله میباشد، استفاده شده است. کل جامعه آماری (شامل: متن، تصویر، فعالیتها) مورد مطالعه قرار گرفته است. پژوهش حاضر نشان میدهد که توجه به مولفههای مهارت شهروندی با فراوانی 183 بیشتر از دو مولفه دیگر است. نگرش شهروندی با فراوانی 170 در جایگاه دوم قرار دارد و دانش شهروندی با فراوانی 127 در جایگاه سوم اهمیت قرار دارد. از میان مولفههای مربوط به حقوق شهروندی، توانایی انتخاب و تصمیمگیری از بیشترین ضریب اهمیت برخوردار است.
جایگاه آموزش شهروندی و حقوق شهروندی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
بدون دیدگاه

نوشتههای پیشین
مدیریت بر آموزش شهروندی با رویکرد توسعه پایدار شهری
نوشتهی بعدی
ظرفیت ها و موانع گردشگری روستاهای تابعه شهرستان گالیکش
نوشتههای تازه
- با مساعدت و حمایت شهرداری گالیکش فروشگاه تلاشگران بهزیستی بمناسبت هفته بهزیستی افتتاح شد. ۱۵ آذر ۱۴۰۱
- اگهی مزایده ملک مسکونی در شهر فراغی ۱۳ آذر ۱۴۰۱
- اجرای عملیات آسفالت خیابان شریعتی ششم ۱۳ آذر ۱۴۰۱
- اجرای عملیات پیاده روسازی معابر خیابان شریعتی ۱۳ آذر ۱۴۰۱
- حضور شهردار گالیکش در #سامد ۱۳ آذر ۱۴۰۱
دستهها
- آموزشی (۱۱)
- اخبار روز شهر (۱۰۸)
- اخبار شهرداری (۲۵۷)
- اخبار شهرستان گالیکش (۱۶۳)
- اخبار شورای شهر (۱۱۴)
- اخبار فراخوان ها (۱)
- اخبار مزایدات (۱۴)
- اخبار مناقصات (۳)
- تابلو اعلانات (۱۶)
- خبرهای ویژه (۲۸)
- دستهبندی نشده (۱۳)
- شهروندی (۴)
- فرهنگی (۲)
- مقالات (۴)