تربیت شهروندان مسوول و آگاه یکی از محوریترین و بنیادیترین رسالتهای نظام آموزشی در کشوهای مختلف است. هر کشوری در قالب آموزش رسمی و غیر رسمی، وظیفه آمادهکردن شهروندان را برای ورود به زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اهمیت مولفههای تربیت شهروندی دانشی، نگرشی و مهارتی، در کتابهای مطالعات اجتماعی سه پایه، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی صورت گرفته است. در این پژوهش از روش آنتروپی شانون که دارای سه مرحله میباشد، استفاده شده است. کل جامعه آماری (شامل: متن، تصویر، فعالیتها) مورد مطالعه قرار گرفته است. پژوهش حاضر نشان میدهد که توجه به مولفههای مهارت شهروندی با فراوانی 183 بیشتر از دو مولفه دیگر است. نگرش شهروندی با فراوانی 170 در جایگاه دوم قرار دارد و دانش شهروندی با فراوانی 127 در جایگاه سوم اهمیت قرار دارد. از میان مولفههای مربوط به حقوق شهروندی، توانایی انتخاب و تصمیمگیری از بیشترین ضریب اهمیت برخوردار است.
جایگاه آموزش شهروندی و حقوق شهروندی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
بدون دیدگاه

نوشتههای پیشین
مدیریت بر آموزش شهروندی با رویکرد توسعه پایدار شهری
نوشتهی بعدی
ظرفیت ها و موانع گردشگری روستاهای تابعه شهرستان گالیکش
نوشتههای تازه
- در راستای اجرای پروژه روکش آسفالت خیابان اصلی شهر گالیکش؛ 🔻 نشست مشترک دکتر اسفندیاری پور شهردار، رئیس پلیس راهور شهرستان و نماینده پیمانکار در دفتر شهردار گالیکش برگزار شد. ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
- شهردار گالیکش خبر داد ؛ بزودی و همزمان با هفته دفاع مقدس اجرای عملیات پروژه ی روکش آسفالت خیابان اصلی شهر ” خیابان امام خمینی (ره) ” آغاز خواهد شد. ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
- پاسخگویی معاون عمرانی فرماندار و شهردار گالیکش در مرکز سامد استان ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
- حضور فرماندار شهرستان و شهردار گالیکش در مرکز سامد ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
- پروژه ساخت ساختمان آتش نشانی گالیکش در دوره ششم شورای اسلامی شهر آغاز و در دهه فجر ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. ۱ شهریور ۱۴۰۲
دستهها
- آموزشی (۱۱)
- اخبار روز شهر (۱۲۳)
- اخبار شهرداری (۲۹۰)
- اخبار شهرستان گالیکش (۲۱۰)
- اخبار شورای شهر (۱۵۵)
- اخبار فراخوان ها (۱)
- اخبار مزایدات (۱۴)
- اخبار مناقصات (۴)
- تابلو اعلانات (۲۶)
- خبرهای ویژه (۳۰)
- دستهبندی نشده (۱۴)
- شهروندی (۴)
- فرهنگی (۲)
- مقالات (۴)