آبشار لووه آبشاری دیدنی و جذاب

آبشار لووه -فصل بهار
آبشار لووه

آبشار لوه در ۵‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ کیلومتری شهر صادق آباد ،و ۲۵ کیلومتری شهر گالیکش در کنار روستایی به همین نام و در جنگلی انبوه با درختان پهن‌برگ واقع شده است. آبشار لوه، یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای گلستان است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. در مجموع چندین آبشار کوچک و بزرگ که هر کدام حوضچه‌ای زیر خود دارد این مجموعه را تشکیل می‌دهند. طبیعت سرسبز و خزه‌ای اطراف، هوای مطبوع و درختان جنگلی از جمله افرا، ممرز و توسکا هویت ویژه‌ای به این آبشار بخشیده‌اند که آن را به مقصدی جذاب برای هر سلیقه‌ای تبدیل کرده است. همچنین آبشار لوه معروف به عروس آبشار های گلستان است که در در نزدیکی پارک گلستان قرار دارد.

المان شهدای گمنام شهرستان گالیکش

شهدای گمنام شهرستان گالیکش
شهدای گمنام شهرستان گالیکش
شهدای گمنام شهرستان گالیکش

19 آبان ماه سال 92 برای نخستین بار در شهرستان گالیکش دو شهید گمنام در پارک لاله‌های انقلاب این شهر به خاک سپرده شدند. شهدایی که با استقبال باشکوهی از طرف مردم روبرو شدند، این استقبال به حدی زیاد بود که هنوز هم در ذهن بسیار از مردم گالیکش نقش بسته است.

جنگل زیبای تیمور دره

تیموردره
تیموردره

تیمور دره از جمله مناطق توریستی فوق العاده روستای فارسیان می باشد . از نظر موقعیت ، این منطقه توریستی در مسیر گالیکش به روستای فاریسان و در فاصله 12 کیلومتری از شهر گالیکش قرار دارد .

پارک ملی گلستان بهشت ایران

جنگل گلستان
جنگل گلستان

پارک ملی گلستان در مرز مشترک بین استانهای خراسان،سمنان و گلستان قرار گرفته و از اولین پارکهایی است که نام “ملی” را در ایران به خود اختصاص داده است. پارک ملی گلستان از گنجینه های بزرگ و ارزشمند کشورمان ایران، به خاطر داشتن وسعت زیاد (بیش از ۹۱ هکتار)و گونه های مختلف گیاهی و جانوری،حیاط وحش، وجود چشمه سارهایی دور تا دور این پارک،دشت های زیبا و مناظر بی بدیل،ارتفاعات پوشیده از درخت ، همراه با رودخانه و آبشار های بسیار دیدنی و جذاب ،حائز اهمیت است. شهر صادق آباد از نزدیکترین شهرهای نزدیک به پارک ملی گلستان میباشند که شهر صادق آباد با فاصله حدود۲۴ کیلومتر از پارک ملی گلستان همسایگان مسکونی این منطقه به شمار میروند.

آبشار حمام خدایی روستای پنو

حمام خدایی پنو
حمام خدایی پنو
حمام خدایی پنو

غار حمام خدایی در ارتفاع 1050 متری از سطح دریا قرار دارد و دارای یک دهانه می‌باشد. در شرق روستای پنو و در کنار راه فرعی روستای پنو به دوزین، دهانه بزرگ این غار به خوبی در کنار دره کم عمقی که اهالی محل به آن اریبی می‌گویند، مشخص می‌باشد.

روستاها و فضای سبز شهرستان گالیکش

روستای بکر و محروم یورت کاظم
روستای پادل دل
غار تاریخی ته سم
جنگل های شهرستان گالیکش
جنگل های شهرستان گالیکش
جنگل های شهرستان گالیکش

جوز بخشی فارسیان

جوز بخشی فارسیان

درخت گردوی کهنسال روستای فارسیان فرنگ که در بین مردم محلی به جوز بخشی معروف است با 20 متر ارتفاع و 25 متر قطر عرصه شاخه ها و باردهی فراوان، بین 200تا 250 سال قدمت دارد.

تالاب نیلکوه

تالاب نیلکوه

رفتن به تالاب نیلکوه ابتدا به روستای تنگراه از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش می‌رویم و پس از طی 13 کیلومتر راه شوسه به روستای قوشه چشمه از توابع این بخش می‌رسیم.

نوروزگاه شهرستان گالیکش

نوروزگاه شهرستان گالیکش

اسفند 96 نوروزگاه شهرستان گالیکش در ابتدای طبیعت بکر روستای بش اویلی با حضور فرماندار و رییس ستاد اجرایی خدمات سفر ،شهردار گالیکش، معاون فرماندار برپا و آغاز به کار کرد .

فهرست